donderdag 11 februari 2016

Blij als de zon zich laat zien?

In het voorjaar, nou ja, begin van het jaar, februari 2016, staat de zon nog laag en hoewel ik blij ben omdat het er buiten weer wat vrolijker uit ziet, kijk ik er in de loop van de dag toch anders tegen aan.
Het zonlicht schijnt heel ver de serre binnen, tot aan het keukenblok.
Onverbiddelijk wordt mijn aandacht gevestigd op wat er in bewolkte dagen niet opvalt: stof, vette vegen enz. op alles waar ik naar kijk. En regen en wind van de laatste dagen heeft sporen achter gelaten op de ramen.

Het is juist zo prettig dat ik me niet meer verplicht voel om wekelijks dezelfde sop en poets werkjes te doen.
Maar dan word je wel bij zonnig weer getrakteerd op het resultaat van het nalaten ervan.
En dat terwijl het er nu buiten ook zo aantrekkelijk oogt, zonnig en weinig wind.
Nu moeten er keuzes gemaakt. Waar voel ik me het beste bij?

Er is een oplossing: de rolgordijnen naar beneden, dan zie ik ook niet dat de ramen zo vuil zijn.
Wat bereik ik daarmee? De zon buiten sluiten en binnen weer in het half donker gaan zitten.

Nee, dat geeft geen voldoening, misschien moet ik maar een emmer vullen, spons en zeem pakken en er mee aan de slag gaan, niet de binnenkant, die kan later ook nog, maar buiten bezig zijn is dat geen goede keus?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten